Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Ντρέπομαι...

Του Τάκη Παπαδόπουλου.

Ντρέπομαι για όσα πάθαινα στην ζωή μου, με τι είδους ανθρώπους συντρόφευα χωρίς να ξέρω και όσους άξιζε να τους συναναστρέφομαι όλους τους απέφευγα χωρίς να ξέρω τίποτα, δύστυχος εγώ, επειδή ούτε εκείνα ούτε αυτά τα έκανα σωστά, αλλά αφού αντιστρέψω όλα αυτά πάλι εγώ, θα δείξω στην συνέχεια σε όλους τους ανθρώπους ότι άθελα μου άφηνα τον εαυτό μου στους αχρείους. Στα κοράκια! Πόσο δύσκολο πράγμα οι φίλοι που παρουσιάζονται ξαφνικά μόνο όταν κάποιος ευτυχεί! (στίχοι 774-783 ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ – ΠΛΟΥΤΟΣ).

Ξεκίνησα την ζωή μου εδώ και 49 χρόνια ή μάλλον η ζωή μου με ξεκίνησε πριν 49 χρόνια και αυτό που θυμάμαι από μικρός ήταν αυτό που έβλεπα από το παράθυρο μου όταν έβρεχε και το νερό τρέχοντας δυνατά είχε παρασύρει και έφερνε πέτρες, βρωμιές από το βουνό, άχρηστα πράγματα και έλεγα μακάρι να έβρεχε και στην ψυχή όλων μας για να πάρει τις βρωμιές, τα άχρηστα πράγματα, τα σκουπίδια από την ζωή μας.

Όταν σταμάταγε όμως η βροχή και ο δρόμος στέγνωνε, στέγνωναν και οι σκέψεις μου και πάλι τα σκουπίδια ήταν στην ζωή μου, στη ψυχή μου.

Έλεγα κουράγιο φίλε μπορεί να αλλάξει κάποτε άλλα δυστυχώς 49 χρόνια τώρα δεν έχει αλλάξει τίποτα.

Ο δυνατός της παρέας έπαιρνε πάντα τους καλύτερους με το έτσι θέλω στην ομάδα του και εμείς οι υπόλοιποι χάναμε.

Ο πιο μάγκας της παρέας έπαιρνε τις κοπέλες που μας άρεσαν και εμάς, όχι γιατί ήταν πιο όμορφος ή μιλούσε καλύτερα, απλά γιατί είχε αυτό το «αλήτικο» μέσα του και άρεσε σε αυτές, άσχετα αν μετά που τις παράταγε έκλαιγαν στην αγκαλιά μας λέγοντας πόσο μαλάκας ήταν αυτός και πόσο καλοί φίλοι είμαστε εμείς που τις καταλαβαίνουμε.

Μεγαλώνοντας συνάντησα τύπους που μπήκαν εύκολα σε δουλειές του Δημοσίου, γιατί κολλούσαν αφίσες, χειροκροτούσαν, έγλυφαν τους άρχοντες, και μετά όταν σε έβλεπαν στον δρόμο σε θεωρούσαν ένα τίποτα που δεν τα «κατάφερες» όπως αυτοί.

Άνθρωποι που δεν άξιζαν, έγιναν «κάτι». Φόρεσαν κουστούμι αν και κάτω από το συνήθως γαλάζιο ή μπορντό πουκάμισο τους η βρώμα της μασχάλης παρέμεινε, σε κοιτούσαν σαν ένα τίποτα με το ύφος του τύπου του κομπολογιού και της τσίχλας, γιατί αυτοί είχαν πιάσει την «καλή» όπως έλεγαν και εμείς το πιστέψαμε.

Αφήσαμε τον εαυτό μας να τον εξουσιάζουν αυτοί.

Αφήσαμε τον εαυτό μας να μας πηγαίνουν όπου ήθελαν αυτοί.

Ξεχάσαμε ότι είμαστε καλύτεροι από αυτούς και τους κάναμε μικρούς θεούς, θέλαμε να τους μοιάσουμε, τους ζηλεύαμε.

Λάθος μεγάλο, που αρχίζω και το καταλαβαίνω ίσως αργά. Τους αντίκρισα, τους συνάντησα, τους αναγνώρισα.

Φόρεσαν κουστούμι και κάθισαν στην θέση των επισήμων, άνθρωποι που ούτε στο μικρό τους δάκτυλο δεν φτάνουν :

Τον άνθρωπο που πολεμάει κάθε μέρα με το μεροκάματο, τον άνθρωπο που έχει δώσει τη μισή του ζωή στα θρανία να σπουδάσει και μετά πηγαίνει στον ΟΑΕΔ να δει αν βρει καμιά θέση στη δουλεία που θα του προσφέρει ο άχρηστης, το λαμόγιο, ο επιχειρηματίας που τα έχει καλά με την κάθε κυβέρνηση, με τον κάθε δήμαρχο και παίρνει τις δουλειές.

Τον άνθρωπο που κάθε μέρα λέει καλημέρα στην γυναίκα και τα παιδιά του, και που αγωνιά τα παιδιά του να μορφωθούν, να μην γίνουν αλήτες, χούλιγκαν, άνεργοι-επαγγελματίες, με θέση όμως στην μικρή μας κοινωνία.

Τον άνθρωπο που κάθε πρωί κάνει την προσευχή του και τον σταυρό του και ευχαριστεί τον Θεό που του χάρισε άλλη μία μέρα ζωής, και όχι αυτός που τρώει, πίνει, έχει θέση στην εκκλησία των χορηγών και είναι χειρότερος από τον καθένα.

Αυτόν τον άνθρωπο βλέπω κάθε μέρα στον καθρέπτη, κάθε μέρα βρίζω που δεν τα κατάφερε να γίνει αλήτης, λαμόγιο, επαγγελματίας απατεώνας, και που τώρα δεν μπορεί να προσφέρει στην οικογένεια του τίποτα γιατί «δεν τα κατάφερε».

Δεν ξέρω τι θα αλλάξει στην ζωή μου, αφού κάθε μέρα εμφανίζονται νέοι «μικροί θεοί – λαμόγια», δεν ξέρω γιατί κάθε φορά που προσπαθώ να γίνω κάτι από αυτούς, ο μικρός που έχω μέσα μου, μου θυμίζει το παράθυρο και την βροχή. Μου φωνάζει ότι πάλι θα χάσω στο παιχνίδι γιατί οι άλλοι έχουν πάρει στην ομάδα τους, τους καλύτερους, πάλι δεν θα έχω θέση ούτε έξω από το σπίτι μου να βάζω το αυτοκίνητο γιατί το λαμόγιο βάζει την κούρσα που του έδωσε η Υπηρεσία του, πάλι δεν, δεν…

Για αυτόν τον λόγο ντρέπομαι τον ίδιο μου τον εαυτό, αλλά αλήθεια τον αγαπώ για αυτό που είναι, και που μάλλον δεν αλλάξει. Απλά τώρα ξέρει …. Και όσο και αν πονά ξέρει….

Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Μεγαλώσαμε πια.

Μεγαλώσαμε πια.

Δεν έχει κανένα νόημα να κάνεις 
παρέα με ανθρώπους από τους
όποιους δεν έχεις τίποτα να πάρεις.

Εγώ χρειάζομαι ανθρώπους που
να μου αρέσει να τους ακούω να 
συζητάνε. Να συζητάνε με πάθος για 
ποίηση, για πολιτική, για λογοτεχνία, 
για κινηματογράφο, για θέατρο.
Και να γεμίζει το σπίτι φωνές, γνώση,
πάθος και απόψεις.

Ανθρώπους ξύπνιους και καλλιεργημένους, 
που ξέρω ότι μου λένε την αλήθεια,
ακριβώς γιατί δεν έχουνε κανένα λόγο
να μου πούνε ψέματα.Κι εγώ την αλήθεια 
τη λατρεύω.

Όποιος απομακρύνεται από την αλήθεια 
οδεύει προς το θάνατο. Τον όποιο θάνατο.


 Tζένη Καρέζη

«Τα μνημεία δεν έχουν φωνή, εσύ έχεις»



Απαγορεύτηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο το τηλεοπτικό διαφημιστικό μήνυμα που έφτιαξε ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων στο πλαίσιο της διεθνούς καμπάνιας του με τίτλο «Τα μνημεία δεν έχουν φωνή, εσύ έχεις»
Στόχος των…. αρχαιολόγων που συμμετέχουν στην κίνηση του ΣΕΑ είναι να εκφράσουν την πικρία, το θυμό και την αντίθεσή τους στα νέα, αυστηρά μέτρα λιτότητας, τα οποία απειλούν το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον την Ελλάδας.
Το βίντεο είναι εμπνευσμένο από τη μεγάλη ληστεία στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας, κάτι που προκάλεσε την ομόφωνη αντίδραση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
Ένα κοριτσάκι επισκέπτεται με τη μητέρα της το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και κάποια στιγμή απομακρύνεται από αυτήν και περιφέρεται στις αίθουσες του Μουσείου.
Σταματά μπροστά στο άγαλμα της Φρασίκλειας, με την οποία κάνει μια κρυφή «συνομιλία» και το κοριτσάκι χαμογελά. Όμως, ξαφνικά ένα χέρι τραβά απότομα το κορίτσι σαν κάποιος να το απαγάγει, χωρίς να προλάβει να ζητήσει βοήθεια. Πέφτει μια καρτέλα, που γράφει «Δεν υπάρχει μέλλον».
Στην επόμενη σκηνή, το κορίτσι είναι στη θέση του, λείπει όμως από τη βάση της η Φρασίκλεια. Η επόμενη καρτέλα που πέφτει γράφει «Χωρίς παρελθόν».
Το σποτάκι τελειώνει με τη φράση «Τα μνημεία δεν έχουν φωνή, εσύ έχεις», που είναι και το κεντρικό σύνθημα της διεθνούς εκστρατείας, που έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Μάρτιο.egio news


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LRbexQpbrbQ

Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Αλυσίδες στην Τέχνη.

«Η Τέχνη είναι μεγάλη. Θα την πλησιάσουμε με ευλάβεια και σεβασμό.
Δεν έχουμε το δικαίωμα να την κατεβάζουμε στο ανάστημά μας»

«Δεν κάνουμε θέατρο για το θέατρο. Δεν κάνουμε θέατρο για να ζήσουμε. Κάνουμε θέατρο για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας, το κοινό που μας παρακολουθεί κι όλοι μαζί να βοηθήσουμε να δημιουργηθεί ένας πλατύς, ψυχικά πλούσιος και ακέραιος πολιτισμός στον τόπο μας. Το Θέατρο Τέχνης είναι μια εκδήλωση ζωής».

Η Ανωτέρα Ιδιωτική Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης ιδρύθηκε το 1942.
Σε αυτό το κτίριο, ο Κάρολος Κουν το 1942 μέσα στα χρόνια της γερμανικής κατοχής, δημιούργησε το Θέατρο Τέχνης και τη Σχολή του.  Για την προετοιμασία των παραστάσεων χρησιμοποιούσε ένα δωμάτιο στην αυλή αυτού του διώροφου επί της οδού Ζωοδόχου Πηγής 9...

Στο δωμάτιο μιας αυλής της οδού Ζωοδόχου Πηγής 9 ξεκίνησε τις πρόβες στην «Αγριόπαπια» του Ίψεν, με μαθητές της Σχολής και με τον ίδιο σκηνοθέτη και ηθοποιό. Μέ­χρι το 1954, έδινε τις παραστάσεις σε διάφορα θέατρα που του παραχωρούσαν.
Η πρώτη περίοδος (1942-1950)
Το 1942, μέσα στην καρδία της Γερμανικής κατοχής, ο Κάρολος Κουν ιδρύει το Θέατρο Τέχνης. Η πρώτη παράσταση δόθηκε στις 7 Οκτωβρρίου 1942 στο Θέατρο «Αλίκης», με το έργο «Αγριόπαπια» του Ίψεν.
«Το «Θέατρο Τέχνης» ιδρύθηκε το 1942 στην αρχή της Γερμανικής κατοχής. Η ανάγκη για ένα τέτοιο νέο θέατρο, ένα θέατρο συνόλου, είχε ωριμάσει μέσα μου πολύ πριν, τον καιρό που ιδρύθηκε η ημι-επαγγελματική «Λαϊκή Σκηνή». Η εποχή της κατοχής ήταν μια συναισθηματικά, πλούσια εποχή. Έπαιρνες και έδινες πολλά. Μας ζώνανε κίνδυνοι, στερήσεις, βία και τρομοκρατία. Γι’αυτό σαν άνθρωποι αισθανόμασταν την ανάγκη πίστης, εμπιστοσύνης, συναδέλφωσης, έξαρσης και θυσίας.»
«Από το ’38 ως το ’41 είχα αρχίσει την προετοιμασία μιας σχολής από πού πήρα το βασικό υλικό. Από κει βγήκαν ο Διαμαντόπουλος, η Χατζηαργύρη, ο Καλλέργης, ο Ζερβός, η Κατσέλη, η Μεταξά, η Γιαννακοπούλου, η Λαμπροπούλου, ο Βασταρδής, και ήρθα σε επαφή με μερικούς βασικούς συνεργάτες, τον Σεβαστίκογλου, τον Πλωρίτη, τον Στεφανέλλη, τον Νομικό, και προς το τέλος της κατοχής με τον Χατζιδάκι. Δούλευα με αυτό το υλικό σε μια αίθουσα που μας είχε παραχωρήσει στο Ωδείο, 10-12 ώρες την ημέρα. Εκεί που προετοιμαζόμαστε, ήρθε ένας παλιός φίλος ο Κ. Χατζηαργύρης, ο οποίος μας είπε ότι βάζει τα λεφτά, κι έτσι πήραμε το θέατρο «Αλίκης»… . Πεινούσαμε αγρίως, ήμασταν σε κατάσταση τρομακτική. Αλλά υπήρχε πίστη που σήμερα δεν την βρίσκεις εύκολα»
Το 1943 ιδρύεται ο Όμιλος Φίλων του Θεάτρου Τέχνης με σκοπό την επικοινωνία και την ανάπτυξη ενός ισχυρού δεσμού μεταξύ των θεατών και του Θεάτρου, καθώς και την οικονομική ενίσχυση του Θεάτρου Τέχνης.
Την «Αγριόπαπια» σύντομα ακολούθησε το δραματοποιημένο παραμύθι του Στρίνμπεργκ, «Σουάνεβιτ (Κύκνος)». Στη συνέχεια παρουσιάζονται έργα όπως: «Ρόσμερσχόλμ» του Ίψεν , «Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε» του Πιραντέλλο, «Κωνσταντίνου και Ελένης» του Γ. Σεβαστίκογλου, «Βρυκόλακες» του Ίψεν, «Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα» του Πιραντέλλο, «Στέλλα Βιολάντη» του Ξενόπουλου.
«Το 1945 το «Θέατρο Τέχνης» αναγκάστηκε να διακόψει την λειτουργία του. Αλλά περιμέναμε κι άλλα μας βρήκανε. Χτυπήθηκαν και χάθηκαν ιδανικά και όνειρα και προοπτικές και πάνω απ’ όλα έλλειψε η πίστη. Η πίστη και η μεταξύ μας συνεννόηση και επαφή».
Την περίοδο 1945-1946, ο Κουν επιστρέφει στον θίασο της Κατερίνας, όπου σκηνοθετεί πέντε έργα.
«Το 1946, με λίγο κρύα καρδιά, προσπάθησα να συμμαζέψω και να συναρμολογήσω ότι μπόρεσε να απομείνει. Με λίγο μαζεμένα τα φτερά λειτουργήσαμε άλλα τρία χρόνια.»
Η περίοδος αυτή ήταν ιδιαίτερα γόνιμη. Από το 1946 έως το 1949 οι παραστάσεις δίνονται στο Θέατρο Μουσούρη. Ο Κουν συνεργάζεται μεταξύ άλλων με την Έλλη Λαμπέτη και τη Μελίνα Μερκούρη και παρουσιάζει έργα όπως: «Γυάλινος Κόσμος» και «Λεωφορείο ο Πόθος» του Τ. Ουίλλιαμς, «Πόθοι κάτω από τις λεύκες» του Ο’Νιλ, «Ήταν όλοι τους παιδιά μου» και «Ο θάνατος του εμποράκου» του Μίλερ, «Το φιόρο του λεβάντε» του Ξενόπουλου, «Αχ, αυτά τα φαντάσματα» του ντε Φιλίππο.
«Τότε πια, αναγκαστήκαμε να διακόψουμε οριστικά για λόγους οικονομικό-πολιτικούς και εσωτερικής συνοχής. Θα έπρεπε να σταματήσω και να διαμορφώσω από την αρχή πάλι ένα πυρήνα. Αυτό και έγινε. Εργάστηκα στο «Εθνικό Θέατρο» για δύο χρόνια, ξεπλήρωσα τα χρέη του «Θεάτρου Τέχνης». Παράλληλα συνέχισα τη Σχολή με νέα παιδιά.»

Ο Κάρολος Κουν υπήρξε αδιαμφισβήτητα ένας άνθρωπος με πάθος για δημιουργία. Η απουσία του, ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή, είναι έντονη.
«Πρέπει να πιστεύουμε σε θαύματα, για να γίνουν θαύματα», είχε πει ο Κάρολος Κουν το 1943. Ο ίδιος τα πίστεψε και ώθησε και τους υπόλοιπους να τα πιστέψουν. Και τα θαύματα έγιναν. Χαρακτηριστική ήταν η υποδοχή της παράστασης «Όρνιθες», που παρουσιάστηκε το 1959 στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Η παράσταση διακόπηκε από τις αποδοκιμασίες, ενώ ο Κουν, χαρακτηρίστηκε «βέβηλος». Πρόκειται για την ίδια παράσταση, που ακόμα και σήμερα θεωρείται αξεπέραστη. Μια παράσταση σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν, μουσική Μάνου Χατζιδάκι, σκηνικά Γιάννη Τσαρούχη και χορογραφία Ζουζούς Νικολούδη.

Πόσο εύκολα θάβουμε ιστορία, θησαυρούς, ανθρώπους.

Πόσο εύκολα παραμορφώνουμε οτιδήποτε και αδυνατούμε να αντιληφθούμε τη σπουδαιότητα του..Πόσο ελάχιστα σεβόμαστε το έργο ανθρώπων, πόσο θα άλλαζε η καθημερινότητα και η ζωή του καθένα  αν είχαμε τη διάθεση ν'ακούσουμε μερικές φωνές.

*Όλα το κείμενα που βρίσκονται σε εισαγωγικά προέρχονται από ομιλίες ή συνεντεύξεις του Καρόλου Κουν.

Ο Αθλητισμός των παιδιών μας χωρίς άδεια...

Διαβάζοντας κανείς το Πρακτικό του Δημοτικού Συμβουλίου με τίτλο: Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με την κατάσταση των αθλητικών εγκαταστάσεων της Ηλιούπολης, κάνει τις εξής  ερωτήσεις ή και πολλές ακόμη ίσως:

1)  όλα τα γήπεδα του Δήμου είναι, ήταν, και θα παραμείνουν χωρίς άδειες, χωρίς πυρασφάλεια, χωρίς κάτι το νόμιμο;


2) Έπρεπε να πεθάνει ένα μικρό παιδί για να βρούμε ότι όλα τα γήπεδα έχουν πρόβλημα, όλα τα γήπεδα που κάθε μέρα πηγαίνουν και αθλούνται άνθρωποι;


3) Εντέλει το μόνο νόμιμο γυμναστήριο-χώρος άθλησης είναι τα όργανα γυμναστικής ενηλίκων στο Πάρκο; 


Διαβάστε αν έχετε λίγο χρόνο τα πρακτικά:


Υ.Γ.: Εντύπωση μου κάνει γιατί σε τόσο σημαντικό θέμα είχαν αποχωρήσει σχεδόν όλοι της αντιπολίτευσης.


Πάντως εγώ δεν θα ξεχάσω ποτέ την σκηνή με τον πατέρα που έθαβε το μωρό του και που ζητάει ακόμη απαντήσεις...

Από δω πάνε για τον παράδεισο ;

Ρε φίλε …Χάθηκα…
Από δω πάνε για τον παράδεισο ;
Έχω κάτι πράγματα να παραδώσω.
Να σου πω κάτι ;
Αλλά μεταξύ μας …έτσι …;
Δεν είχανε, λέει, φτερά.
Έλλειψη σου λέει.
Και τι μου δίνουνε, οι μαλάκες,
να τους πάω;!
Φτερά πεταλούδας , ρε φίλε…!
Μα είναι δυνατόν , ρε κόπανοι,
τα φτερά πεταλούδας να σηκώσουν
ολόκληρο άγγελο ;!
Εγώ τους το είπα.
Μου είπανε …φτερά να είναι
κι ότι να ναι .
Σπάσε πλάκα πως θέλει
Να δικαιολογήσει ο Μεγάλος
την απουσία των αγγέλων.

Τι..;
Να ρωτήσω κάνα ποιητή να μου πει ..;
Άσε ρε …μεθυσμένοι είναι αυτοί..
Πίνουνε σελίδες λεξικών
για να καταπιούν το κάτι τους .

Τις προάλλες που δώσανε κάτι κουτιά
γεμάτα γράμματα να πάω στους αγγέλους .
Και κάνανε πάλι άλλη μαλακία .
Γεμίσανε τα κουτιά
μόνο με σύμφωνα.
Πως ρε μαλάκες θα μιλήσουνε
οι άγγελοι με τους ανθρώπους ..;
Μόνο οι τρελοί θα τους καταλαβαίνουν.

Ρε φίλε να δεις πως όλα είναι συμφωνημένα.
Για να υπάρχει η αναζήτηση.
Χωρίς την παρουσία τους.
Αλλά …δε γαμιέται …
Τι με νοιάζει εμένα ...;;
Το μεροκάματο να πέφτει.

Λοιπόν …
Από δω πάνε στον παράδεισο …;

Γιώργος Βλαχάκης

Τρίτη 28 Μαΐου 2013

Να σώσουμε τα παιδιά μας....

Η Ηλιούπολη μυρίζει από άκρη σε άκρη, τα παιδιά μας κινδυνεύουν, και κανείς δεν κάνει κάτι.
Γονείς σίγουρα έχουμε πρόβλημα, βοηθήστε...

s.o.s.:
H χρήση ορισμένων ουσιών μπορεί να είναι παράγοντας κινδύνου για την εμπλοκή με άλλες ουσίες. Έρευνες σε εφηβικό και νεανικό πληθυσμό έχουν δείξει ότι η δοκιμαστική χρήση της κάνναβης αποτελεί την είσοδο στην πιο συστηματική χρήση της ίδιας αλλά και άλλων ουσιών.

Από τα 16 ξεκινούν τα «πειράματα» με τις ουσίες και από τα 19 πέφτουν στα «σκληρά» οι Ελληνες χρήστες. Η περιπέτεια των ναρκωτικών διαρκεί πάνω από επτά χρόνια. Στο μεταξύ, περισσότεροι από τους μισούς αποκτούν τουλάχιστον ένα πρόβλημα σωματικής υγείας και ένας στους τρεις έχουν μολυνθεί από ηπατίτιδα C. Τα παραπάνω προκύπτουν από τα στατιστικά στοιχεία που έδωσαν χθες οι υπεύθυνοι του ΚΕΘΕΑ «Παρέμβαση», με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών από την έναρξη λειτουργίας του προγράμματος. Στο διάστημα αυτό, στο πρόγραμμα έχουν απευθυνθεί 4.614 χρήστες ουσιών και 6.114 μέλη του οικογενειακού τους περιβάλλοντος.

 Σημάδια στη συμπεριφορά των παιδιών  που θα ήταν καλό να μην τα  αγνοήσουμε:

‘Έντονες και συχνές αλλαγές στη συναισθηματική διάθεση του παιδιού.
Υπνηλία, κόπωση, ή πολύ ενεργητικότητα (μη εξηγήσιμα αλλιώς).
Εκρήξεις θυμού ή και βίας.
Δραματικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση. (βρώμικο ντύσιμο).
Αλλαγές στο πρόγραμμα  διατροφής ( αυξομειώσεις) &  ύπνου.
Απόρριψη φίλων που συνήθιζε να κάνει παρέα , χωρίς κάποια λογική εξήγηση.
Περίεργα τηλέφωνα,  αλλαγή παρεών, απόκρυψη φίλων.
Ψέματα για το που ήταν, τι έκανε και με ποιους ήταν.
Απώλεια χρημάτων  ή αντικείμενων (μετρητά, κινητά, χρυσαφικά).
Πτώση σε μαθήματα, επιδόσεις σε σπορ που κάποτε αγαπούσε.
Καρτέλες από χάπια, σακουλάκια με υπολείμματα "καπνού", χαρτάκια για στρίψιμο.

ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ = ΕΞΑΡΤΗΣΗ = ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ = ΚΕΡΔΟΣ ( 16500 € / δευτερόλεπτο)

Συνεργείο εκχΗ (ελεύθερος κοινωνικός χώρος Ηλιούπολης)



Πέμπτη 30/5 στις 20:30
Προβολή "Die Welle" (Το κύμα) του Ντένις Γκάνσελ,2008,101 Γερμανία 
Πρωταγωνιστούν :Jurgen Vogel, Frederic Lau, Max Riemelt, Jennifer Ulrich, Christian Paul

Όταν συνειδητοποιεί, ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας της Ιστορίας, προκαλούν αφόρητη ανία στους μαθητές του, ένας νεαρός καθηγητής, προτείνει την εφαρμογή ενός ιδιότυπου πειράματος, που προβλέπει συγκρότηση μιας ελίτ με μυστικούς κώδικες, σκληρή πειθαρχία και υψηλούς στόχους. Οι μαθητές θα οδηγήσουν το πείραμα σε απόλυτη επιτυχία και, χωρίς να το καταλάβουν, θα αρχίσουν να υποκύπτουν στη διακριτική γοητεία του φασισμού.





Παρασκευη 31/5
Προβολή "American History X" (Μαθήματα Αμερικάνικης Ιστορίας) του Τόνι Κέι 1998,119 Η.Π.Α.
Πρωταγωνιστούν : Έντουαρντ Νόρτον, Έντουαρντ Φέρλονγκ, Φερούζα Μπάλκ, Στέισι Κιτς, Έλιοτ Γκούλντ

O 16χρόνος Ντάνι γράφει μια ιδιότυπη εργασία για το μάθημα της ιστορίας με θέμα τις περιστάσεις που οδήγησαν στη φυλακή τον μεγαλύτερο αδερφό του Ντέρεκ. Μέσα από το κείμενο της εργασίας και αλλεπάλληλα φλασ μπακ σε ασπρόμαυρο πληροφορούμαστε τα γεγονότα που καθόρισαν τη συμπεριφορά του τελευταίου. Η δολοφονία του πατέρα του τον ωθεί σε μια φιλοσοφία μίσους στην οποία διοχετεύει την αδιαμφισβήτητη ευφυία του. Μετατρέπεται σε αρχηγό ενός τοπικού κινήματος νεοναζί για να βρεθεί στη συνέχεια στη φυλακή για διπλή ανθρωποκτονία. Πλήρως αναμορφωμένος πλέον προσπαθεί να σώσει τον αδερφό του ο οποίος τον λάτρευε σαν είδωλο από τη βία και τον φανατισμό που πρέσβευε.


Παράλληλα θα προβληθούν και ταινιες μικρού μήκους

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Η μεγαλύτερη οργή κρύβεται στην σιωπή.


Κάθεται σε μία πολυθρόνα έχοντας κλείσει τις βαριές κουρτίνες αφήνοντας έξω το  κρύο. Σηκώνεται κάθε πρωί και καθώς χτενίζει με βία τα μαλλιά της βλέπει στην βούρτσα τις λευκές τρίχες, απόδειξη ότι χρόνο πολύ ακόμα δεν έχει να ορθωθεί ως πρέπει. Φτιάχνει καφέ χτυπώντας καλά το καφεκούτι υπολογίζοντας την αυριανή δόση και ανάβει τσιγάρο κοιτώντας τον απέναντι τοίχο που πάνω του χιλιάδες φορές έχει οργανώσει την Τελευταία της Έξοδο. Διαβάζει εφημερίδες σφίγγοντας κάθε φορά το στόμα στις φασιστικές δηλώσεις των
καταδικαστών της και κλείνει την χούφτα της σε γροθιά κάθε φορά που βλέπει σε φωτογραφίες τα γελαστά γλοιώδη πρόσωπα των δημίων της.
Βγαίνει στον δρόμο με τα προπέρσινα ρούχα της και σκύβει το κεφάλι κάθε φορά που βλέπει το είδωλό της στο τζάμι των βιτρινών μην αντέχοντας να αντικρίζει αυτή την κατάντια να περπατά σαν να μην συμβαίνει τίποτε. Αποφεύγει τους δρόμους που μπορεί να δει παλιούς γνωστούς αναγκάζοντάς την να τους πει κάτι αισιόδοξο για ότι συμβαίνει, αλλά και να τους ομολογήσει τι έχει βαθιά κρυμμένο μέσα της . Επιστρέφει στο σπίτι κόβοντας μία ντομάτα με τόση λύσσα που την πολτοποιεί, βγάζοντας ένα γραμμάριο από Αυτό που κουβαλά, πάνω στο γεύμα της .
Τα βράδια ανοίγει τα παράθυρα παρακαλώντας να έχει φεγγάρι και στριφογυρνά σαν δαιμονισμένη σε ένα σπίτι ξυπόλυτη κάνοντας ακόμα ένα δικαστήριο με τον εαυτό της. Κατήγορος, κατηγορούμενος, πρόεδρος και ένορκοι μόνο αυτή. Μία οργή στο πιο σκληρό δικαστήριο του κόσμου. Και την ώρα της καταδικαστικής ετυμηγορίας βαδίζει προς την ντουλάπα ξετρυπώνοντας το κρυμμένο σκουριασμένο κουτί . Μάρτυρες υπεράσπισης μια διμοιρία ανδρείες αναμνήσεις. Και καθώς απλώνει φωτογραφίες στο τραπέζι της κουζίνας και παρατάσσει πρόσωπα και σκέψεις άλλων εποχών γραμμένες πάνω σε μικρά χαρτάκια- τότε που σιωπή δεν γνώριζε τι θα πει- θυμάται ποια είναι. Είναι αυτή που από ιερά κόκαλα γεννήθηκε και κάθε μέρα μέσα στην σιωπή της δεν αγανακτεί αλλά περιμένει. Βασανιστικά και αργά αναμένει την ημέρα που τα σκοτεινά θα γεμίσουν φως καθώς θα τραβήξει τις κουρτίνες και το σπαθί της θα κατέβει από την φινετσάτη βιτρίνα του σαλονιού και θα ξαναμπεί στο χέρι της.

http://ektiesthisi.blogspot.gr/

Σπύρος Τζόκας: Πόσο κοστίζει η οφειλή μας απέναντι στους ανθρώπους που θυσιάστηκαν




Κάποτε το λέγαμε σαν αστείο... "Αυτοί θα πουλήσουν και την Ακρόπολη...". Τώρα και το αστείο έγινε πραγματικότητα. Θλιβερή πραγματικότητα. Δεν πουλήθηκε βέβαια ακόμα η Ακρόπολη, αλλά μπήκε σε πλειστηριασμό η Ιστορία. Εκποιείται πλέον και η ιστορική μνήμη: Το Σκοπευτήριο Καισαριανής... το παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης των λαών στον φασισμό.Κ
αι όμως κάποτε... κάποτε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έλεγε: "Η Καισαριανή είναι ταυτισμένη στο συλλογικό υποσυνείδητο με τον ήχο των πολυβόλων και ο κρότος αυτός εξακολουθεί να ηχεί μέσα μας, σαν διαρκής υπόμνηση της οφειλής μας απέναντι στους ανθρώπους που θυσιάστηκαν"...
Τα λόγια αυτά τα είπε εκεί στο Σκοπευτήριο, στις 24 Ιουνίου 2005... εκεί στον χώρο των εκτελέσεων... εκεί που ακόμα και σήμερα ο ταπεινός προσκυνητής ακούει φωνές...
-Παρών... παρών... παρών.

Και τότε ανοίγει ο κατάλογος του θανάτου. Διαβάζονται τα ονόματα με αλφαβητική σειρά. Με ορθό ανάστημα και με ζωηρή φωνή η απάντηση των αγωνιστών. Και μετά ο αποχαιρετισμός.
Με περήφανο βήμα και σταθερό προχωρούσαν και σχημάτιζαν πεντάδες και εικοσάδες. Μόλις συμπλήρωναν εικοσάδες τούς έδιναν διαταγή να παραλάβουν τα πράγματά τους..., να ετοιμαστούν δηλαδή. Για το μεγάλο ταξίδι. Το ταξίδι στα Κύθηρα. 

Το μόνο της ζωής τους ελεύθερο ταξίδι.
Μαζική εξόντωση. Κόκκινη, κατακόκκινη πρωτομαγιά. Αίμα παντού... κοκκίνισε ο πράσινος τόπος.

Τα φορτηγά του δήμου γέμισαν. Η ζωή πεταμένη στα σκουπιδιάρικα. Η καμπάνα της εκκλησίας χτύπησε πένθιμα. Οι γυναίκες βγήκαν στους δρόμους και τους γέμισαν με λουλούδια. Έτσι, έκαναν κάθε φορά που ο δρόμος πλημμύριζε από το αίμα των ηρώων. Πουθενά αλλού και σε κανένα άλλο τόπο της Ευρώπης δεν έγιναν τόσες εκτελέσεις... σε ένα μικρό τόπο τόσες πολλές εκτελέσεις.

Ήθελαν να τρομοκρατήσουν την αδούλωτη συνοικία. Και σ' αυτό το θεάρεστο έργο βοηθούσαν και οι χίτες. Φώναζαν και πυροβολούσαν τις γυναίκες που πέταγαν λουλούδια στην οδό Σκοπευτηρίου πάνω στα αίματα που έτρεχαν από τα αυτοκίνητα.
Ο δρόμος έγινε κατακόκκινος. Τα φορτηγά προχωρούσαν... στον δρόμο έσταζε αίμα.
Και τα παιδιά του ονείρου και της επανάστασης ταξιδεύουν... στους δρόμους και τα σοκάκια της Καισαριανής, στις προσφυγικές του λαού εστίες. Εκεί που ξάγρυπνα μάτια δακρύζουν.
Ταράζονται με τον πρώτο κρότο... με την πρώτη ριπή. "Οι άτιμοι σκοτώνουν πάλι τα παλικάρια μας...". Και θυμούνται τις δικές τους συμφορές.
Ορθώνουν το ανάστημά τους στα μαρμαρένια αλώνια και βλέπουν κατάματα τον χάροντα. Και αυτός... και αυτός τους σέβεται. Στη μάχη αυτή δεν υπάρχει νικητής και νικημένος. Ένα όνειρο ήταν... ένας εφιάλτης. Τώρα, όμως, οι νύχτες αρχίζουν να μικραίνουν και να αλαφρύνουν. Πιο λίγα όνειρα, πιο λίγοι εφιάλτες.
- Παρών... παρών... παρών.

Τώρα και πάλι τους εκτελούν. Οι φωνές τους ακούγονται και πάλι αντρίκιες, κάτω από την Καισαριανιώτικη γη... και ανταμώνουν με την προτροπή του Γιάννη Ρίτσου στους ζωντανούς...
"Εμείς μερτικό δε ζητήσαμε. Τίποτα. Μόνο θυμηθείτε το: αν η ελευθερία δε βαδίσει στα χνάρια του αίματός μας, εδώ θα μας σκοτώνουν κάθε μέρα. Γεια σας".



Πηγή: Αυγή
Ημερομηνία: 27/05/2013

Κυριακή 26 Μαΐου 2013

Δυνατοί αγέρηδες από το πρωί φυσάνε στην Θεσσαλονίκη... ...αλλά ακόμα δνε φύσηξε ο άνεμος της ελευθερίας

ΗΓΕΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

«Ελπίδα και όρεξη να υπάρχει και όλα θα γίνουν». Η προτροπή αυτή μπορεί να μοιάζει με ευχή και να εμπεριέχει στοιχεία καρτερικότητας που παραπέμπουν στην αποδοχή του μοιραίου, αλλά δεν είναι έτσι.

Αντίθετα είναι η πεμπτουσία της επιμονής που πρέπει να δείξουν οι καθημερινοί επαγγελματίες της αγοράς, ώστε να ξεπεράσουν τη χαλαρότητα και την αδιαφορία που γεννά η απαισιοδοξία. Οι ασφαλιστές όμως δεν μπορεί να είναι απαισιόδοξοι. Μπορούν να είναι – μόνο - βέβαιοι για το καλό που κάνουν σε όποιον ασφαλίζουν. Η επιτυχία έρχεται υπό αυτήν την έννοια, ότι δηλαδή ασκούν κοινωνικό έργο το οποίο έχει και κάποιο αντίτιμο.

Η επικρατούσα πεσιμιστική προσέγγιση των πραγμάτων καταγράφεται ως αιτία αναστολής εργασιών, αδιαφορίας, συρρίκνωσης του ενδιαφέροντος και πολλών άλλων «καταστάσεων», που αποτελματώνουν διαδικασίες, «κόβουν τα φτερά» και προκαλούν αδράνεια. Σήμερα κάτι τέτοιο «τρέχει», στον βαθμό που βολεύει, και ωθεί στην ανάπτυξη στοιχείων αδυναμίας, απουσίας ενδιαφέροντος και άρνησης να δούμε τα πράγματα καλύτερα.

Παράλληλα με τον πεσιμισμό, όμως, υπάρχει και η άλλη πλευρά. Αυτή που δείχνει ότι κάποιοι άνθρωποι δουλεύουν, πασχίζουν, αγωνιούν για να κάνουν κάτι, να αλλάξουν μια δύσκολη συγκυρία, να φέρουν αισιοδοξία και προσδοκία για ένα καλύτερο «αύριο».
Αυτοί οι «κυνηγοί» της αλλαγής, πολλές φορές, γίνονται και καιροσκόποι και δημαγωγοί και εκμεταλλεύονται καταστάσεις, διεκδικώντας όμως μια καλύτερη ημέρα, διεκδικώντας πρόοδο, αναζητώντας τη βελτίωση, την εξέλιξη, την ανάπτυξη ή έστω την απομάκρυνση από μια δύσκολη και πολυετή αναμονή.

Δεν αναζητούν ελπίδα. Έχουν ελπίδα και σθένος για να προχωρήσουν για το καλύτερο, γνωρίζοντας πολύ απλά ότι οι ίδιοι θα το φτιάξουν. Αυτοί είναι οι μεγάλοι ή μικροί ηγέτες που, σε κάθε περίπτωση, κινητοποιούν τα πλήθη. Και αυτοί, μέχρι σήμερα, έχουν παίξει τον ρόλο τους στην ελληνική ασφαλιστική αγορά.

Τώρα, εκ νέου, χρειάζεται η παρέμβασή τους, ώστε μαζί με τους καινούριους και με όσους εκκολάψουν – και είναι ευθύνη τους - να διασφαλίσουν την «κοιμώμενη» ανασφάλιστη Ελλάδα.


χρηστος καρλαυτης

Οι δικοί μου οι δάσκαλοι

Οι δικοί μου οι δάσκαλοιφορούσαν ένα γκρι ή ένα καφεδί κουστούμι.Στριμωγμένο συνήθως πάνω τους .Το παντελόνι τους έκανε γρήγορα γόνατοκαι τα μανίκια ήταν φθαρμένα στους αγκώνες.Οι δασκάλες μου φούστα μακριά φορούσανκι άσπρο πουκαμισάκι με μικρούς γιακάδεςκαι ήταν «καθώς πρέπει κυρίες»όπως έλεγε η μάνα μου.Οι δικοί μου οι δάσκαλοι κρατούσαν βέργακι εγώ έπαιζα, μαζί τους και με τη βέργα,το παιχνίδι της παλάμηςπου κρύβεται γρήγορα πίσω στη πλάτη.Η δεσποινίς Κατερίνα της Β’ήθελε να τη φωνάζουμε «κυρία»,όπως τις άλλες, που είχαν παντρευτείΣυνέχεια μας ανακάτευε τα μαλλιάΚαι μείς νευριάζαμε.Ο κύριος Κυριάκος της ΣΤ’ μας έλεγε,με ύφος σοβαρό, πως τα ρήματαπαίζουν παιχνίδια πολλές φορές ,πως τα επίθετα μπορούν εύκολανα κοροϊδεύουνκαι πως μόνο τα ουσιαστικάέχουν μια αδιάλειπτη σοβαρότητα .Έτσι ακριβώς μας έλεγε …αδιάλειπτη.Ο κύριος Μανόλης, ο μαθηματικός,μιλούσε βαριά κρητικάκι ήταν τα δάχτυλά του πάντα άσπρακαι το σακάκι του γεμάτο σκόνη κιμωλίας.Έγραφε συνέχεια νούμερα και σύμβολαΟ πίνακας δε του έφτανε , τον έσβηνε κι έλεγε«Όποιος εκατάλαβε …εκατάλαβε …οι άλλοι να πούνε στον κύρη τους,πως καλιά ‘ναι, να πάνε, να μάθουνε να βόσκουνε κούβους…εγώ συνεχίζω…»Κι εμείς γελούσαμε…Και ο κύριος Κωνσταντίνος , ο φιλόλογος,Α….ο κύριος Κωνσταντίνος….!!!Με πάντα λαδωμένα και ίσια μαλλιά , χωρίστρα,«τρελός κανονικά» με τη γλώσσαξεκινούσε κάθε μέρα το μάθημα λέγοντας«…άλλο στέκομαι…κι άλλο αντιστέκομαι ,όλα είναι θέμα προθέσεων …».Πολλές φορές μιλούσαμε για «διάφορα αλλότρια»,που μας άρεσαν, εκτός των άλλων ,γιατί τότε ξεχνούσε να εξετάσει.Οι δικοί μου οι δάσκαλοιμε κράτησαν γεράκαι τώρα που γράφω για αυτούς βουρκώνωέτσι σα να θέλω μ’ αυτό τον τρόπονα τους δώσω ένα μνημόσυνο χάδι....
Γιώργος Βλαχάκης

Κυριακή 19 Μαΐου 2013

To ημερολόγιο ενος ανέργου - Σχεδόν εξαφανίστηκαν όλοι

To ημερολόγιο ενος ανέργου - Σχεδόν εξαφανίστηκαν όλοι

Άβυσσος βαθιά η καρδιά της μάνας. Στα βάθη της πάντα η συγχώρεση.


Για την Ημέρα της Μητέρας. (2η Κυριακή του Μαΐου).

του Τάκη Παπαδόπουλου.

 Ακούγοντας ότι την Κυριακή 12 Μαΐου είναι η Ημέρα της Μητέρας ξεκίνησα να γράφω αλλά δεν κρατήθηκα και το μοιράζομαι από τώρα μαζί σας. Ελπίζω σε αρκετά να συμφωνείτε.
Οι επέτειοι καθιερώνονται για να θυμίζουν κάποια γεγονότα, που έγιναν σταθμοί στην ιστορία, ή για να τιμηθούν κάποιοι ήρωες. Έτσι λοιπόν ένας ήρωας τιμάται. Η μάνα, που ο ηρωισμός της πηγάζει ελεύθερα μέσα από την ίδια τη φύση της γυναίκας, που στερείται την ελευθερία της, για να ζήσει μια άλλη ελευθερία. Τη χαρά της προσφοράς που κάποτε κρατάει μια ολόκληρη ζωή κατάμεστη, πολλές φορές από αδικίες, στερήσεις, πόνους.
Η πολιτεία θα πρέπει να τιμήσει πραγματικά τη μάνα, και αν η μητρότητα προστατευτεί και ενισχυθεί με τα ανάλογα νομοθετικά μέτρα, αν το κράτος δώσει ότι καλύτερο έχει στο παιδί για να μπορεί να έχει η μάνα καθημερινή γιορτή, γιατί μάνα και παιδί είναι ένα.
Οσο κι αν έχει συμβολική σημασία «Η Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας», δίνει την ευκαιρία στον καθένα μας να ανατιμήσει μέσα στη συνείδηση του το μέγεθος του χρέους του σε κείνη που μας χάρισε τη ζωή, που στη μορφή της πρωτοείδαμε το θαύμα του κόσμου τούτου. Και με ώριμη πια κρίση να πούμε πως η μάνα, με τα μητρικά αισθήματά της, βρίσκεται πιο κοντά στα πανανθρώπινα ιδανικά. Δικαίως ονομάζουμε τη γη μητέρα, αφού την ποδοπατούμε και αυτή δεν παύει να αποδίδει καρπούς και άνθη. Και να πούμε ακόμα: Μακάρι  οι πολιτικοί όλου του κόσμου να κατάφερναν να κυβερνούν με τη λογική της μητρικής καρδιάς, που τόσο σοφά ξέρει να συμβιβάζει τα ασυμβίβαστα, να συγχωρεί λάθη να αγαπά και το καλό και το κακό παιδί της, ακόμα περισσότερο.

Διάβασα κάποτε το " όταν ο Θεός έπλασε την μάνα" της Erma Bombeck και θα ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας:
Την Έκτη Ημέρα με αρκετές υπερωρίες, κι ενώ ο Θεός είχε καταπιαστεί με τη δημιουργία της μάνας, εμφανίστηκε μπροστά Του ο Άγγελος και Του είπε: "Σαν πολύ το πιλατεύεις ετούτο το μοντέλο."
Και ο Κύριος απάντησε, "Έχεις διαβάσει τις τεχνικές της προδιαγραφές; Πρέπει οπωσδήποτε να πλένεται άφοβα αλλά να μην είναι πλαστική. Να έχει 180 κινητά τεμάχια...όλα με δυνατότητα αντικατάστασης. Να λειτουργεί με σκέτο καφέ και περισσεύματα. Να φοράει μια ποδιά που θα εξαφανίζεται μόλις εκείνη στέκεται όρθια. Να διαθέτει φιλί ικανό να γιατρέψει οτιδήποτε - από σπασμένο πόδι μέχρι ερωτική απογοήτευση. Και χέρια...έξι ζευγάρια."
Ο Άγγελος κούνησε αργά το κεφάλι μουρμουρίζοντας, "Έξι ζευγάρια...αδύνατον."
"Δεν είναι τα χέρια που με δυσκολεύουν", αποκρίθηκε ο Κύριος. "Είναι τα τρία ζευγάρια μάτια που πρέπει να διαθέτουν οι μητέρες."
Ο Κύριος έγνεψε προς το κεφάλι της μάνας. "Ένα ζευγάρι για να βλέπει μέσα από κλειστές πόρτες όταν ρωτάει, "Παιδιά, τι κάνετε εκεί μέσα;" ενώ ήδη γνωρίζει. Ένα ακόμη εδώ στο πίσω μέρος του κεφαλιού της για να βλέπει όλα όσα δε θα 'πρεπε αλλά που οφείλει να γνωρίζει. Και φυσικά ένα ζευγάρι εδώ μπροστά που μπορεί να κοιτά ένα παιδί όποτε κάνει καμιά ανοησία και να του λέει "Καταλαβαίνω και Σ' αγαπώ", χωρίς καν ν' αρθρώσει λέξη.
"Κύριε", είπε ο Άγγελος αγγίζοντας τρυφερά το μανίκι Του, "έλα να ξεκουραστείς. Αύριο πάλι..."
"Δε γίνεται", αποκρίθηκε ο Κύριος, "έχω φτάσει πάρα πολύ κοντά στο ν' αποτελειώσω κάτι που προσεγγίζει τόσο πολύ Εμένα! Έχω ήδη πλάσει εκείνη που γιατρεύεται από μόνη της όποτε αρρωσταίνει... που μπορεί να ταΐσει μια εξαμελή οικογένεια με μισό κιλό κιμά... και που ξέρει πώς να πείσει ένα εννιάχρονο να μπει στο μπάνιο."
Ο Άγγελος περιεργάστηκε αργά κι από όλες τις πλευρές το μοντέλο της μάνας. "Είναι πολύ μαλακή", αναστέναξε.
"Αλλά όμως ανθεκτική!" απάντησε ο Θεός μ' ενθουσιασμό. "Ούτε που φαντάζεσαι τι μπορεί να κάνει ή ν' αντέξει αυτή η μάνα!"
"Μπορεί να σκέπτεται;"
"Όχι απλά να σκέπτεται, μπορεί να πείθει και να διαπραγματεύεται", αποκρίθηκε ο Δημιουργός.
Τέλος, ο Άγγελος έσκυψε και χάιδεψε το μάγουλό της με το δάχτυλο. "Μα από εδώ στάζει!" αποφάνθηκε. "Σ' το είπα...κατέβαλες πάρα πολλή προσπάθεια για τούτο το μοντέλο."
"Δε στάζει", απάντησε ο Κύριος, "δάκρυ είναι."
"Και σε τι χρησιμεύει;"
"Το δάκρυ είναι ο τρόπος που έχει για να εκφράζει τη χαρά της, τη λύπη της, την απογοήτευση, τον πόνο, τη μοναξιά, τη θλίψη και την περηφάνια της."
Ο Άγγελος εντυπωσιάστηκε. "Κύριε, Είσαι Μεγαλοφυΐα! Έχεις σκεφτεί τα πάντα γι' αυτήν. Ακόμη και το δάκρυ δημιούργησες!" Ο Κύριος κοίταξε τον Άγγελο και του αποκρίθηκε χαμογελώντας, "Φίλε μου, φοβάμαι πως πάλι έχεις άδικο. Εγώ έπλασα τη γυναίκα, η ίδια όμως έπλασε το δάκρυ."

Έτσι λοιπόν δεν είναι αργά να αγαπήσεις την μάνα σου γιατί:
"η μάνα εν κρύον νερόν και σο ποτήρ και μπεν
η μάνα να μη είνετε η μάνα να μη εν
η μάνα να μη εν
η μάνα εν βράχος η μάνα εν ρασίν
σο δύσκολον την ώρας μανίτσα, μανίτσα, μανίτσαμ
θα τσαείς
η μάνα εν το στήριγμαν τη χαράς το κλαδίν
τατινές η εγάπη κε βρίετε ση γην.



Η μάνα είναι κρύο νερό, που δεν μπαίνει στο ποτήρι.
Η μάνα δεν γίνεται, η μάνα δεν είναι.
Η μάνα είναι βράχος, η μάνα είναι βουνό,
στη δύσκολη την ώρα “μανούλα μου” θα φωνάζεις.
H μάνα είναι το στήριγμα, της χαράς το κλωνάρι,
σαν την αγάπη της δεν βρίσκεται στη γη."